Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 161812 / today visits: 161812 |
Ale ne, špatně jsi to pochopil. Večer na TV KINO běžel propagační komunistický film o L 39.
Ano, tady stát nepodporuje mimo státní úředníky, jistou minoritu a tuneláře, nikoho. Proto to tak dopadlo. Takže díky tomu, že selhal státní management jsou všichni v podhradí tam kde jsou. V případě zakonzervování takové továrny stačí když je výroba v útlumu s perspektivou třeba na jeden rok a když se konečně podaří prosadit letiště, tak bude jednoduché továrnu zrušit a klidně přejít na lukrativní byznys. Je pěkné, že například technolg ze Zetoru konstruuje letadla v Jihlavě a prodává, podle TV.
Embraer funguje v absolutně jiných podmínkách. Je to státní, výrazně vládou podporovaná firma. Brazílie (tj armáda, státní aerolinky) potřebuje vzhledem k velikosti a dopravní infrastruktuře spoustu letadel. I kdyby Embraer dodával jenom na domácí trh, tak se to bohatě rentuje. Tam se na soutěže o zakázky nehraje, státní firmy prostě nakupují u svých výrobců. A je co celé v jiných řádech než u nás, Brazílie je o dost větší ekonomika než třeba Rusko.
To Master: vyrobit je jedna vec, prodat druha.
Krome toho si nejsem jist, jestli v dnesni dobe a blizke budoucnosti jsme dost velci na to, abychom dnes dokazali vlastnim vyvojem drzet krok se svetem (to neni jen o sikovnosti, ale take o prostredcich).
Cina rve do vyvoje zbrani a technologii stovky miliard a stejne porad zaostava za ruskem a americanama (netvrdim ze ve vsem)
Verim tomu, ze komplexni investice do vyvoje (nemluvim vubec o vyrobe) v pomeru k moznym objemum prodeje je v kontextu CR silne prodelecna (minimalne hodne riskantni)....myslim, ze jsou levnejsi investice do pohlazeni naseho ceskeho ega ;-)
Přece jsi dost chytrý na to, aby jsi pochopil, že ty tisíce letadel se asi dnes nemají kam prodávat. Jde o to, že se mohlo vyvíjet několik dalších typů letadel jak to dělá již zmíněný Embraer. Bohužel konstrukční generační provázanost je ta tam a v troskách se mohou "vyvíjet a konstruovat" leda dvířka na cizí aeroplán. To si přiznejte. Byly továrny i na východě, které dělaly hrnce nebo rádia a vedle toho si stavěly celá letadélka. Dnes tu máme fabriku, kde se stavělo hodně letadélek a dnes se tam příštipkaří. Tady je názorně vidět devastace těch zlatých českých ručiček, které mají asi na víc.
Vývoj v Aeru existuje, sice asi nedělají na celých letadleech, ale momentálně dělají natom brazilském náklaďáku. Aero určitě o výrobu L-159 zájem má, jinak by to přece nenabízelo Iráku a Polsku, oba státy mají zájem jen o nové stroje. A pokud to nabízejí, tak si asi věří, že by to zvládli.
Velký série vojenských letadel se už dneska nedělají nikde, studená válka už skončila. Spousta firem po světě to nepřežila vůbec.
V Aeru pracuje ve vývoji několik desítek lidí. Ale ono to i za komančů bylo myšlený především jako vojenská výrobní fabrika. Kdy by tu byla do dneška RVHP, tak nejspíš vyrábí nějaké ruské cvičné jaky. Jestli se dobře pamatuju tak těsně před sametem to vypadalo že velký rudý bratr si vývoj cvičných letadel v rámvi RVHP bude chtít dělat sám.
Já myslím, že nový vlastník (Penta ?) o výrobu zájem má, na rozdíl od toho minulého. Bohužel jim toho po něm asi moc nezbylo.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|