Témata | | | Přidej nové téma | | | Galerie modelářů | | | Fit test / Stavba | | | Nový editor | | | Nápověda | ||
Topics | | | Start new topic | | | Model gallery | | | Kit fit test / kit build | ||||||
denní zobrazení: 27095 / today visits: 27095 |
souhlasím s tím, že to byl blbej kšeft. Ale zdůvodnitelně blbej. 1. Tehdá mělo mnoho lidí plnou hubu řečí o zachování průmyslu a udržení rodinného stříbra. Asi nešlo rovnou říct, že to zavřeme. 2. Tehdá končila studená válka. Armáda se vždycky chystá na minulou válku. Nejsme jediní, kdo si pořídil zásoby přebytečných letadel. (další, podle mě nejvýznamnější otázka je, kdo a proč vymyslel tuhle koncepci - "drahý bitevník")
Nechme se překvapit, problém je bohužel v tom kolik se platí za "údržbu" těch stojících. Ta totiž přidává k ceně už zaplacené za nákup další miliony ročně. Přesnou cenu ALCA (myslím jedné mašiny) se asi nedovíme, nejde totiž jen o vlastní nákup strojů, ale i o vývoj a další prostředky placené mimo cenu strojů, takže se dostáváme k číslům výrazně vyšším. Narazil jsem i na cenu prakticky dvojnásobnou proti udávané. Ale i kdybychom brali tu udávanou a uvědomili si že za ní máme reálně jen 24 strojů + přestavěné dvousice za příplatek je to cena docela velká. Bohužel není to jediný podobný "prima kšeft" prosazený v ČR. Osobně také nevěřím na možný prodej, omezení je příliš mnoho, doufejme že se je povede alespoň někam darovat.
Pochybuju,obávám se,že teď už je můžeme leda darovat za odvoz-tedy pokud Uncle (nebo Big Brother) Sam dovolí...
Milý DUNDRe právě proto je na konci větička (teď ocituji sám sebe :-) ) "Ale jistě se najde někdo kdo tyhle mašiny obsluhoval a ví to přesněji" Několikrát jsem se v příspěvcích zmňoval že jde o infromace neověřené tedy "pokud je má informace správná" a podobně, takže každý jen poněkud sečtělý člověk ví že jde o info neověřené (já to tak dělám, co ostatní :-) ?). Ostatně ZA od nás moc států nekoupila (asi jen Nigérie) takže i kdyby to byl skvělý bitevník (což rozhodně není a nebyl) nějaké navazování na jeho exportní úspěchy by se asi stejně nekonalo (to jen k tomu že odbošení k ZA bylo právě kvůli představě návaznosti obchodu s L-159).
Jen tak mimochodem všichni si tu vypráví o obchodu, ve skutečnosti jde jen o snahu se zbavit zbylých mašin, pokud by nějaký schválený zákazník chtěl třeba 100 kusů, co by se asi stalo? Rozběhla by se nová výroba? Nejsem si jist jestli by to bylo vůbec ještě možné (za nějakou rozumnou cenu samozřejmě). reálně se jedná o nějakých 35 - 37 mašin, kterých se potřebujeme zbavit (něco se přestavělo na dvojmístné, něco šlo do Španělska) a které by měly být provozuschopné (asi ne hned). To jestli je někdo koupí je otázkou.
Nic se neděje, koukám, že nejste sám , třeba tato hláška od badaxe : " Prostě představa ZAčka jak útočí na bodový cíl jako bitevník palbou kanonu je tedy docela mimo " je opravdu docela mimo.
Diskuze ano, ale co i používat obyčejný selský rozum, než sem něco napíši ? Pokud jde o Plamen, vyšla o něm celá knížka, kde se praví, že na 3000 výstřelů byla posléze zvýšena i životnost úderníku, snímače polohy a protiodrazové pojistky, tak aby se tyto součástky mohly vyměnit v jednom termínu.
mýliti se je lidské... pardon za mystifikaci. Ale od toho diskuse jsou, abychom si věci vyjasnili ne?
Tak stroji L-39ZA bránil v roli bojového stroje hlavně nízký výkon motoru.
Opravdu zajímavé počtení, zvláště od smíška : Mám pocit, že ZA nezvládal víc jak 4 stupně, tedy vpodstatě vopdorovný let byl jediným možným způsobem napadení .
Na letounu ZA je omezení rychlosti v závislosti na druhu použití zbraní, ale z kanonu se běžně střílí pod úhlem 20 stupňů, což je už docela slušný úhel zteče.
badaxe, smíšek: nešlo o úhel klesání, ale opravdu o úhel náběhu, ony zmiňované 4 stupně. Při zteči na PC to nebyl až takový problém, vzhledem k tomu, že tam nebyly "géčka" a byla vysoká rychlost. Jakmile se začlo tahat, což se dělalo při VB, tak omezovač bránil střelbě.
Nápověda |
Vítejte na stránce Diskuse. Chcete-li vznést jakýkoli nový dotaz, klikněte na tlačítko "Přidej nové téma" . Vyplňte ve formuláři
příslušné údaje (povinné údaje jsou: Jméno, Předmět, Dotaz). Pokud chcete, aby Vám odpovědi chodily zároveň
emailem, zaškrtněte si políčko "posílat odpovědi emailem?". |
K prohlížení jednotlivých témat použijte nabídku "Témata". Tabulka s tématy zobrazuje čtyři základní údaje: 1) Název tématu,
po kliknutí na danné téma se zobrazí všechny příspěvky k tomuto tématu. 2) Autor příspěvku, po kliknutí odešlete e-mail autorovi.
3) Reakce zobrazuje počet reakcí (odpovědí) na příslušné téma. 4) Datum určuje datum vložení, popřípadě poslední reakce na
příspěvek. |
Odpověd (reakci) na téma provedete vyplněním formuláře Přidej odpověď do diskuse v detailu danného tématu
(povinné údaje jsou: Jméno nebo značka, Předmět - doplněno automaticky, Odpověd) |
Postup vkládání fotek do diskuse z vlastního PC: Postup vkládání fotek do diskuse z jiného serveru (fotografie již umístěné v Internetu): 1) stránka diskuze musí být ve formátu "nový editor" (volba zcela vpravo v menu v záhlaví stránky). Pokud je zde napsáno "starý editor" kliknutím na nápis se přepneme na "nový" 2) fotka, kterou chceme vložit do diskuse musí mít svou vlastní URL adresu, tzn., že musí být umístěná někde na webu. Doporučená velikost 640x480. 3) URL adresu vkládané fotky zkopírujeme(CTRL+C) 4)klikneme na ikonu zeleného stromu v prostřední řadě čtvrtá zprava (INSERT/EDIT IMAGE) 5) do řádku IMAGE URL napíšeme (vložíme) adresu fotky (CTRL+V) 6) kliknutím na "insert" vložíme fotku do prohlížecího pole. Pokud je adresa napsána správně, fotka se zobrazí a vyskočí dialogové okno v angličtině. Dáme "ok". Pokud chceme přidat další fotky opakujeme body 2-6. Kliknutím na tlačítko "odeslat" se fotka vloží do diskuze. |
UPOZORNĚNÍ
Pravidla a zásady pro uživatele diskusního fóra plastikových modelářů
Níže uvedenými pravidly a zásadami se řídí všichni přispěvatelé, čtěte je proto pozorně. V případě jejich porušení riskujete smazání příspěvku nebo zamezení přístupu. Za obsah příspěvků a z něj plynoucích možných důsledků odpovídá výhradně jejich pisatel.
|