denní zobrazení: 2885 / today visits: 2885 |
122) 12.08.10 10:15:02 -
Karel L-159 v zahraničí - pokračování
To Martin Decarli: o tom to není. V obou typech (L-159 i CASA) jsou americké komponenty s technologiemi, na které Američani prostě dávají embargo (i když to je silné slovo, protože přípsadný reexport může být proveden, ale jen s jejich souhlasem).
To Tango: použití L-159 Španělé doložili, dokonce písemně.
121) 12.08.10 09:06:50 -
Tango L-159 v zahraničí - pokračování
On rozdíl je v tom, že (pokud vývoz CASy opravdu podléhá souhlasu USA, zatím jsem se o to nezajímal) schválení exportu do ČR je víceméně formalitou. A to ze dvou důvodů:
1. MO ČR je schopno vystavit Certifikát konečného uživatele a tím potvrdit, že je bude užívat naše armáda,
2. ČR je členskou zemí NATO a spojenec USA.
Opačně to je jinak, protože u L-159 nelze doložit, kdo by je měl používat.
120) 12.08.10 09:02:09 -
Martin Decarli L-159 v zahraničí - pokračování
Karle, halt se musíme smířit s tím že Spanělsko je zemí skoro "rovnocenou",....nám dříve s...i na hlavu,...a jako takovemu pidistátečku opět "nová mocnost" s...e na hlavu
s7
119) 12.08.10 07:37:52 -
Karel L-159 v zahraničí - pokračování
Pokud je mi známo, tak schválení od USA na vybrané komponenty při reexportu letadel platí i recipročně, tedy vztahuje se i na ČR a letouny CASA. Snad si někdo nemyslí, že je v nich všechno made in Spain?!
118) 11.08.10 21:38:23 -
nylon L-159 v zahraničí - pokračování
Pan profesor badaxe nám to opět vysvětlil.Zavolej Nečasovi on tě určitě veme do vlády.
117) 11.08.10 08:14:40 -
Martin Decarli L-159 v zahraničí - pokračování
to badaxe: no tak si mi to natřel
....
jen sem se zeptal z duvodu abych to nemusel hledat páč pamět není co bejvala,....a ty z toho udeláš "mantak neví kolik jich máme ale ví všechno"...
Dyž ti to udelá dobře......
116) 11.08.10 08:07:12 -
Tango L-159 v zahraničí - pokračování
Mav86: Pro Američany není problém Bolívie jako taková, ale její současná levicová vláda. Evo Morales přece jenom dává sounáležitost s Hugo Chávezem a Raúlem Castrem najevo až demonstrativně.
Vladimír Černý: Schválení Američany podléhá italská verze AMX, nikoli brazilská. Ta byla od začátku stavěná bez amerických komponentů, protože už tehdy Američané jejich export do Brazílie zamítli (týkalo se to především kanónu M61). Vývoz do Venezuely byl v roce 1999 zamítnut proto, že FAV objednala upgradované AMX-ATA, kde už americké technologie byly.
115) 10.08.10 22:36:11 -
Vladimír Černý L-159 v zahraničí - pokračování
Tak jsme zase světu ukázali, kudy cesta nevede. Ona koncepce jednomístného lehkého bitevního i když pokročilého a tudíž i drahého letounu je slepou uličkou. Teď v Kecskemétu jsem viděl v akci AMX. To je něco podobného. Výroba pouze pro Itálii a Brazílii, nejdřív jednomístná verze, teprve po čase spárka, vývoz = 0, zájem Venezuely - zamítnuto USA pro dílčí US komponenty, nepřipomíná vám to něco? Nebo takový Hawk 200, taky strašně úspešné letadlo - celých 62 (objednaných nebo dodaných). Jo, o tahle éra je moc velký zájem zájem.
114) 10.08.10 17:02:18 -
badaxe L-159 v zahraničí - pokračování
to Mav68, no ono když se podíváš do inventáře tamního letectva tak největší brusy jsou T-34 Mentor a T-33 (ty byly z kanady), amerických strojů je tam sice řada, ale většina jsou různé hadráky od cessny a beechcraftu, které si může koupit kdekdo, takže to do toho jestli je něco pod dohledem asi moc nezapadá, koupit třeba cessnu 172 můžeš i ty, navíc je otázka kdy to kupovali, a zda v době koupě (řada věcí je docela veteránská) nebyli s USA kámoši. Je ale fakt že Alca by do té sbírky docela zapadla :-) A "veto" to není, je to jen uplatnění věci kterou jsme se zavázali dodržet při nákupu, takže pokřik nad tím je nesmysl, podmínky jsme znali, to že to nepůjde prodat někomu koho USA nepotvrdí jsme věděli, takže se spíš zamyslete nad tím co vám kecají novinářšti dementi a lidé z fabriky o skvělých možnostech, ty do řady zemí NIKDY nebyly a ti kdo to podepisovali to museli vědět, že si to neuvědomuje M. Decarli, s jeho vyprávěním o skvělých kšeftech které získal čtením titulků v MF Heute mne nepřekvapuje, je hezké když tajuplně naznačuje jak "asi v tomto připadě vím o trochu víc než ty" a hned pak se jako znalec ptá, kolik že vlastně L-159 slouží v našem letectvu :-) to opravdu spolu s tím jak zasvěceně vypráví o možných obchodech vhání slzy smíchu do očí. Novináři třeba asi před rokem blábolili o možnosti prodeje do Sýrie, no pokud se pamatuju ta Sýrie rozhodně nepatří mezi US kamarády, takže o takovém kšeftu se mohlo komukoli leda zdát. Ono není až takový problém se i s USA dohodnout které země přichází v úvahu, jenže to by holt nebylo o čem žvanit že "se to pokazilo". Jestli někdo něco pokazil, je to ten kdo ten nesmysl odstartoval, a přes to že znal podmínky (tedy nemožnost prodat kamkoli) to spustil. To že se to nedá vyvézt kamkoli se vědělo od začátku, tak zapomeňte na obchody kamsi do Sýrie, Lybie a podobných zemí, no a pak se podívejte kolik zemí zbyde, kolik z těch zbylých potřebuje něco podobného (tedy velmi drahý ozbrojený cvičný letoun) a pak si vyprávějme o tom kolik těch obchodů asi tak "hrozí" . Ono i když se toho zbavíme, rozhodně to nebude ani za cenu co to stálo (dokonce ani za tu oficiální, bez nákladů na vývoj). takže to bude opravdu kšeft století, ovšem ne pro ČR
113) 10.08.10 16:15:23 -
Mav86 L-159 v zahraničí - pokračování